تعريف كردن هدف در طراحي سايت مشهد
تعريف كردن هدف و استراتژي وبسايت
به نظر اين گام كار ساده اي است اما قبل از اين كه شما سراغ طراحي وبسايت برويد، بايد بدانيد هدف سايت شما چيست. اين مسئله را ما هم بعد از سالها فعاليت در حوزه طراحي سايت در مشهد و ساير شهرهاي كشور، انجام مي دهيم.
جدا از اين كه مشخص كنيد استراتژي محتوايي شما و زمينه كاري تان چيست، بايد ببينيد USP شما (نقطه فروش منحصر به فرد) چه چيزي است و چطور مي خواهيد به اين نقطه دسترسي داشته باشيد.
مردم احمق نيستند! اگر شما بخواهيد صرفا فروش انجام دهيد و يا اينكه سود خودتان را افزايش دهيد، قطعا بقيه متوجه مي شوند. طراحي وبسايت شما ارتباط مستقيم با برند شما دارد و حتما بايد زيبا و جذاب باشد.
هدف طراحي سايت مشهد چيست و به چه چيزي مي خواهيد برسيد؟
زماني كه هدف شما مشخص شد، مشخص كنيد كه وقتي بازديدكننده ها به وبسايت شما مي آيند، دوست داريد چه كاري انجام دهند. آيا سايت شما صرفا براي ارائه اطلاعات مي باشد؟ آيا قرار است محصولي را بفروشيد؟ يا صرفا مي خواهيد بازديد كننده ها در سايت شما ثبت نام كنند؟
پاسخ به اين سوالات در نهايت مشخص مي كند كه وبسايت شما بايد چه ظاهر و شرايطي داشته باشد. مثلا فرض مي كنيم كه شما يك سايت فروشگاه اينترنتي داريد، در نتيجه يكي از مهم ترين المان هاي سايت شما، طراحي صفحه فرود مي باشد.
صفحه فرود شما بايد كاملا متمركز بر روي يك محصول يا سرويس باشد و يك CTA (فراخوان عمل) دقيق نيز در اين صفحه وجود داشته باشد.
براي اين كه بتوانيم كار خودمان را يك مرحله جلوتر ببريم، از يكي از سايت هاي همكاري استفاده مي كنيم:
ما از Wolfgang Bruns كه يك متخصص نرخ تبديل در يكي از شركت هاي ديجيتال بسيار معروف مي باشد، در اين رابطه سوال كرديم. ما از او پرسيديم كه اهميت داشتن صفحه هاي فرود مختلف براي بازديد كننده ها به منظور ارائه سرويس ها و محصولات مختلف متناسب با فرد چيست. در واقع به اين فرآيند دسته بندي مشتريان مي گويند. در ادامه پاسخ او را با هم مي خوانيم:
توصيه اي از يك متخصص
«درك كاربران، يكي از مهم ترين موضوعات براي موفقيت كسب و كار مي باشد. يعني شما بايد بتوانيد تجربه مشتري را در برخورد با خودتان بهبود دهيد و سرويس بهتري را مطابق با نياز آن ها ارائه كنيد. انجام اين كار تاثير مستقيم بر روي نتيجه نهايي دارد.
دسته بندي كردن ترافيك براي ارائه تجربه بهتر، اولين گام شما براي ارائه يك تجربه كاربري شخصي مي باشد و بعد از آن، شما ميتوانيد به موفقيت تجاري برسيد»
برچسب: ،