سورينت سورينت .

سورينت

SEO يا سئو چيست و هر آنچه بايستي در مورد مزاياي سئو بدانيد

روزانه با افزايش تعداد كسب‌و‌كارهاي آنلاين در دنياي ديجيتال، رقابت بين وب سايت‌ها براي بيشتر ديده شدن هم رو به رشد است. در نتيجه هر تجارت آنلايني براي كسب رتبه بالاتري در ديده شدن تلاش مي كند و بايد اقداماتي حرفه‌اي انجام دهند. يكي از اين كارهاي مهم و اساسي بهبود جايگاه سايت در بين موتورهاي جستجو است كه به آن سئو مي گويند. براي شما چقدر مهم است كه در زمان جستجوي كاربران وب سايت شما مقصد آنها باشد؟ قطعا اين يكي از مهمترين اهداف صاحبان تجارت‌هاي آنلاين اين است كه وب سايت آنها در نتيجه جستجوي كاربران زيادي باشد تا به خوبي در معرض ديد مشتريان قرار بگيرند و در نتيجه معرفي خدمات و محصولات خود را انجام دهند. سئو همان كليد راهگشايي است كه شما به دنبال آن هستيد و منجر به ورود كاربران فراواني به سايت شما مي شود.

Seo يا سئو چيست ؟

واژه SEO  كه به فارسي سئو نوشته مي شود به معناي بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو است. seo مخفف چيست؟ سئو مخفف Search Engine Optimization است. سئو سايت در واقع بهينه سازي سايت و بالا بردن كيفيت و بهبود عملكرد آن بر اساس معيارهاي موتورهاي جستجو است.  اينكه يك وب سايت از نظر موتورهاي جستجو در رتبه خوبي قرار گرفته باشد و در نتيجه سرچ كاربران با كلمات كليدي مرتبط با آن مشاهده شود را يك سايت با سئوي خوب مي نامند. فاكتورهايي كه مد نظر موتور جستجو است شامل متون استفاده شده، سرعت سايت، لينك هاي وروردي و خروجي، چيدمان مناسب ساختار سايت و … مي شود. اين شاخص‌هاي مهم در بهبود سئوي يك سايت بسيار مورد توجه قرار مي‌گيرند و متخصصين اين كار توجه زيادي به آنها نشان مي‌دهند.

اهداف SEO چيست؟

اهداف شما از سئو وب سايت مي‌تواند متفاوت باشد. ممكن است اين اهداف شامل افزايش درآمد، افزايش مشتري و يا افزايش فروش باشد كه به روند توسعه كسب وكار شما، كمك مي‌كند. در عين حال، بهينه‌سازي موتورهاي جستجو مي‌تواند به بازاريابي و كسب و كار شما كمك كند. با افزايش بهينه‌سازي مطالب سايت، به مرور مي‌توانيم شاهد افزايش ميزان سرمايه و يا بازگشت سرمايه از دست رفته در كسب و كار باشيم.

در واقع هدف سئو، دستيابي به بالاترين رتبه در جستجوي گوگل است كه به افزايش ميزان رونق كسب و كارهاي اينترنتي كمك مي‌كند. اهداف دستيابي به سئو مي‌تواند با توجه به كسب و كارهاي مختلف آنلاين، متفاوت باشد. در صورتي كه مي‌خواهيد به يكي از اهداف سئو برسيد، بايد ابتدا جايگاه خود را در ميان رقباي خود پيدا كنيد و در نهايت آن را تثبيت نماييد. اين تثبيت مي‌تواند به برند سازي كسب و كار شما و افزايش ميزان شناخت مردم از آن، كمك كند.  مطمئناً هر چه ميزان كسب و كار شما بزرگ باشد، متناسب با آن نيز بايد اهدافي را براي افزايش سئو در نظر بگيريد.

seo چه اهميتي دارد و مزاياي سئو چيست؟

رقابت تنگاتنگ ميان وب سايت ها، براي بيشتر ديده شدن و در نتيجه در لينك اول سرچ موتورهاي جستجو قرار گرفتن است يكي از مواردي است كه باعث اهميت سئو مي شود. با استفاده از بهينه سازي سايت مي توانيد بازديد سايت خود را چند برابر كرده و اعتماد مخاطب را جلب كنيد. اينكه با كلمات سرچ شده سايت شما در بين نتايج گوگل نمايش داده شود از هر تبليغ ديگري بهتر است و مي توانيد بدون هزينه گزاف تبليغات مخطبان بهتري را براي سايت خود جذب كنيد.حال اين افزايش بازديد نتيجه متفاوتي را با توجه به نوع عملكرد هر وب سايت به همراه خواهد داشت:

    افزايش فروش آنلاين براي يك سايت فروشگاهي
    معرفي محصولات و خدمات به كاربران بيشتر براي يك سايت خدماتي
    افزايش كليك لينك‌هاي يك سايت خبري و در نتيجه جذب ترافيك بالاي سايت

و در نهايت سئو منجر به افزايش ورودي هر سايت خواهد شد كه در نتيجه مزيت‌هاي دلخواهي را براي آن سايت به نسبت نوع تجارتي كه دارد به همراه خواهد داشت.

تاثير رفتار كاربران بر سئو سايت

كاربران و عملكردي كه در مشاهده يك سايت و بخش‌هاي مختلف آن دارند در سئوي سايت موثر خواهد بود. گوگل كه يكي از مهمترين موتورهاي جستجو است و انتخاب تقريبا ۹۷ درصد بازديدكنندگان است، مدت زمان حضور كاربران در وب سايت را يك امتياز براي بهبود جايگاه سايت در نظر مي گيرد. هر چقدر محتواي سايت جذابيت بيشتري براي كاربران داشته باشد در نتيجه از امتياز بالاتري بر روي سئوي سايت خواهد گذاشت. محتواي سايت و به روز رساني آن از ديگر عوامل مهم در بهينه سازي سئوي سايت بوده كه در بررسي مداوم و دوره‌اي سايت در بازه‌هاي زماني متفاوت، جايگاه سايت را بهينه مي‌كند.


تاثير سئو در افزايش بازديد و فروش

افزايش فروش يك كسب‌ و‌ كار آنلاين چه به صورت غيرحضوري و آنلاين يا به روش‌هاي ديگر مطرح شده در يك سايت فروشگاهي، يكي از مهمترين اثرات سئو وب سايت خواهد بود. سئو با افزايش بازديد كنندگان سايت و هدايت ترافيك به سايت‌ها يكي از دلايل اين افزايش فروش خواهد بود. در نتيجه اغلب صاحبان وب سايت ها كه در بازار رقابتي مايل به پيشرو بودن هستند از اين ويژگي مهم استقبال مي‌كنند و همواره براي بهبود جايگاه وب سايت و سئوي سايت هزينه مي‌كنند و برنامه‌اي بلند مدت دارند.

براي وضوح اين مسئله يك جستجوي گوگل انجام دهيد، در صورتي كه لينك سايت شما در صفحه اول گوگل نباشد، به اين معنا است كه ميزان بازديد‌كننده و ترافيك سايت شما پايين است. در حالي كه بسياري از سايت‌ها در تلاش هستند تا از هر شگردي براي سئو و نزديك شدن به صفحه اول جستجو گوگل، استفاده كنند.


مفاهيم مهم در سئو

متخصصين سئو براي رسيدن به اهداف اصلي و مهم در بهينه سازي جايگاه سايت بايد اقدامات حرفه‌اي و اساسي را انجام دهند كه برخي از آن مفاهيم مهم و كاربردي به شرح زير هستند:

سئوي داخلي(On Page)

اقداماتي است كه از درون وب سايت بر روي محتوا، كلمات كليدي، سرعت و پايداري هاست انجام مي‌شود را سئوي on-page يا داخلي مي‌نامند. بهينه سازي تصاوير و محتوا درون سايت، ساختار چينش صفحات و لينكسازي بين آنها و چندين فاكتور مهم ديگر از جمله مواردي هستند كه جزو سئو داخلي سايت محسوب مي شوند. در اين راستا مي توانيد مقاله سئو on page چيست را مطالعه كنيد.


سئوي خارجي(Off Page)

يكي از اصطلاحات كاربردي ديگر سئو خارجي است كه از جمله اقدامات آن مي توان به لينك دهي از سايت‌هاي ديگر به وب سايت ، تبليغ در شبكه ‌هاي اجتماعي، درج بنرهاي تبليغاتي سايت در وب سايت هاي ديگر و… اشاره كرد. همچنين انتشار رپورتاژ و مقاله با موضوعات مرتبط در سايت‌هاي پربازديد يا همان بك لينك نيز بخشي از اين سئوي Off-page محسوب مي‌شود.


كلمه كليدي

عبارت‌ها و كلماتي كه كاربران براي جستجوي يك وب سايت و محتواي دلخواه خود در سرچ از آنها استفاده مي‌كنند را Keyword يا همان كلمه كليدي مي‌نامند. يكي از اصطلاحات كاربردي متخصصن سئو انتخاب كلمات كليدي مناسب با ميزان جستجوي كاربران و محتواي موجود در وب سايت است. انتخاب كلمه كليدي مرتبط با محتواي سايت و جستجوي كاربران مي‌تواند در بهينه سازي جايگاه سايت و سئوي آن تاثير مناسبي داشته باشد و همين امر باعث پيشي گرفتن سايت شما به نسبت رقبا شود.

منظور از به دست آوردن بهترين رتبه در نتايج جستجو با seo چيست ؟

شايد در ابتدا فكر كسب رتبه اول در جستجوي گوگل ناممكن باشد اما، شما با كمي درايت مي‌توانيد به اين نتيجه دست يابيد. كسب رتبه اول و يا صفحه اول در جستجوي گوگل، زماني ممكن خواهد شد كه شما سايت خود را به طور مداوم، بهينه‌سازي نماييد. اين بهينه‌سازي‌ها به نحوي مي‌تواند به رشد و توسعه كسب و كار شما كمك كند و سايت شما را در بهترين و بالاترين رده‌هاي جستجوي گوگل، نگه دارد. شايد انجام چنين كاري هزينه بالايي براي شما داشته باشد، چون رقابت ميان سايت‌هاي مختلف و مشابه بسيار است و شما بايد اين كار را به طور مداوم، پيگيري كنيد. نكته‌اي كه در اين ميان بايد به آن توجه كنيد، انتخاب كلمه كليدي است كه مي‌تواند به شما در كنار زدن رقبا، بسيار كمك كند. بنابراين در انتخاب كلمه كليدي بسيار دقت نماييد و اين مورد مي‌تواند به عنوان يكي از اهداف سئو و بهينه سازي در نظر گرفته شود. اين شگرد مي‌تواند به بازگشت هزينه‌ها كمك كند.

نكته آخر اينكه در اين مسير حتما با متخصصين سئو و افرادي كه تجربه‌هاي موفقي در بهبود SEO وب سايت ها داشته اند در ارتباط باشيد. چون هر گونه اشتباه در اين زمينه ممكن است به جاي هدايت سايت به صفحات اول موتورهاي جستجو، منجر به افت آن و در نتيجه اثرات منفي شود. پس حتما در اين مسير با تيمي حرفه اي و كاردرست مشورت كنيد.


برچسب: ديجيتال ماركتينگ، سئو، طراحي سايت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۵:۳۰ توسط:سورينت موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :